Virtual Library

Virtual Library


The virtual library is established within the framework of the Research & Education Centre for E-Governance at the TU – Sofia.

Its principal aim is to gather and disseminate analytical materials and good practices for innovative solutions in the field of management of administrative processes.

The focal point of the attention is on good governance of the state, municipal and business administration, including electronic solutions in the administrative practice and public-private partnership.

It is conceived that the library will assist the applied scientific research and the formation of contemporary knowledge and understanding of the modernized administration.

The library is intended to serve the needs of state, civil and business servants, as well as students, who are preparing for a career in the public domain.

It is enriched through a selection of materials exemplifying the European and world experience along with our innovative approaches.


VIRTUAL LIBRARY – SUBBJECT-MATTER


1. State administration

The new vision

Public policies

Human Resource Management

Performance evaluation

2. Local administration

Decentralization and good governance

Horizons for development

Municipal policies
Administrative services

3. Specific E-solutions in the administrative practice

Conceptual framework
Electronic government
E-region and E-municipality
Presentations and conferences

 

4. Public-private partnership

Win-win scenario
National practices
Municipal decisions

 

5. Environment relationship of the business organization:
Customer Relationship Management – Modern marketing forms, 1to1 Marketing; Mass Customization; Customer Relationship Management Systems etc.;
Enterprise Resources Planning – Supply Chain Management; Vendor Managed Inventories; Demand Chain Management etc.;
Business Partnership Management  – subcontracting; outsourcing; extended enterprises; virtual enterprises; joint ventures; strategic alliances; business networks etc.;
E- Business models and forms.

6. Аdministrative management of the business organization resources:
Material resources administrative management;
Human resources administrative management;
Financial resources administrative management;
Information resources administrative management;
Work Flow Management;
Enterprise Contends Management.

7. Business organization  Improvement:
Lean Thinking in organization’s  activities and processes;
Business Processes Reengineering and continuous  improvement;
Business processes and activities modeling;
Total Quality Management Systems;
Zero defects Production and Six Sigma Systems.

8.Business production system management:
Pull Production Systems;
Cellular Manufacturing Systems
One Piece Flow manufacturing;
Agile Manufacturing Systems;
Lean Manufacturing Systems;
Operation management systems at implementation of strategies Build-to-Order;
Operation management systems at implementation of strategies Assembly-to-Order;
Shop Floor Management Systems at implementation of management strategies;
Modern methods for Shop Floor Dispatching – Radio Frequency Identification, Manufacturing Execution Systems.

9. Business organization products lifecycle management:
Management of the initial fuzzy phase of innovation process;
Product portfolio management, modularity, platforms etc.;
Computed Aided Design of products and Processes;
Concurrent Engineering Methods;
Rapid Prototyping and Rapid Manufacturing Methods;
Commercialization strategies.

10. Business organization finances management:
Financial Planning and budgeting;
Cash Flow Management;
Funding;
Capital budgeting;
Management and financial auditing and controlling.

Catalog – Bibliography

You must be a registered user to open the full text of the document

 

ВИРТУАЛНА БИБЛИОТЕКА - ТЕМАТИКА

 

1. Държавна администрация
Новата визия
Публични политики
Управление на човешките ресурси
Оценка на изпълнението

2. Общинска администрация

Децентрализация и добро управление
Хоризонти на развитието
Общински политики
Административно обслужване

3. Конкретни Е-решения в административната дейност

Концептуална рамка
Електронно правителство
Е-област и Е –община
Презентации от конференции

4. Публично-частно партньорство

Сценарий win-win
Национални практики
Общински решения

5. Управление на взаимоотношенията на бизнес организацията с външната среда:

Управление на взаимоотношенията с клиентите – съвременни форми на маркетинг; директен маркетинг; масова къстомизация; системи за управление на взаимоотношенията и др.;
Управление на организационната логистика – управление на логистични вериги; управлявани от доставчиците организационни запаси; управление на веригата на търсенето и др.;
Управление на бизнес партньорствата на организацията  – субконтрактинг; аутсорсинг; разширени предприятия; виртуални предприятия; смесени предприятия; стратегически алианси; предприемачески мрежи и др.;
Модели и форми за електронен бизнес.

6. Административно управление на организационните ресурси в бизнеса:

Административно управление на материалните ресурси;
Административно управление на човешките ресурси;
Административно управление на финансовите  ресурси;
Административно управление на информационните  ресурси;
Управление на работния поток;
Управление на организационното (електронното) съдържание .

7. Усъвършенстване на организационната дейност в бизнеса:

Концепция за пестеливост на дейностите и процесите;
Реинженеринг и непрекъснато усъвършенстване на дейностите и процесите;
Моделиране и оптимизиране на дейностите и процесите;
Системи за тотално управление на качеството;
Системи за бездефектна производствена дейност.

8. Управление на производствената система на бизнес организацията:

Производствени системи от изтеглящ тип;
Клетъчни производствени системи;
Производствени системи с поединично движение на обектите;
Откликващи производствени системи;
Пестеливи производствени системи;
Пестеливи производствени системи;
Системи за оперативно планиране при реализиране на производствени стратегии “Създаване на продукти по поръчка;
Системи за оперативно планиране при реализиране на производствени стратегии “Асемблиране на продукти по поръчка”;
Системи за оперативно планиране при реализиране на производствени стратегии;
Съвременни методи и системи за диспечиране на производствената дейност – радиочастотна идентификация, системи  за оперативен контрол на производствената система;

9. Управление на жизнения цикъл на продуктите на бизнес организацията:

Управление на началната (пред проектна) фаза на иновационния процес;
Управление на продуктовите гами, модулност и платформи на продукти;
Компютърно подпомагано проектиране на продукти и процеси;
Средства за паралелен инженеринг;
Средства за скоростно прототипиране на продукти ;
Стратегии за индустриализиране на продукти.

10. Управление на финансите на бизнес организацията:

Финансово планиране и бюджетиране;
Управление на паричния поток;
Придобиване на капитал и управление на фондове;
Капиталово бюджетиране;
Одит - операционен, финансов.